Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Назад към Дизелови двигатели



Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ILIYAN ZHIVKOV » Вто Сеп 12, 2017 3:17 pm

Здравейте колеги! Имам питане?
Нормално ли е по време на регенерация на фап филтъра да ми светва и индикацията за запушен филтър. И след приключването на процеса да изгасва .
Благодаря

ILIYAN ZHIVKOV
 
Мнения: 111
Регистриран на: Нед Окт 30, 2016 1:14 am
Град: Ipswich
Кара: 407 HDI
Пол: Men
    Гараж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Сря Сеп 13, 2017 8:01 am

Индикацията по-скоро ти светва преди регенерацията и изгасва след нея.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ILIYAN ZHIVKOV » Сря Сеп 13, 2017 8:26 am

Точно така колега. Това нормално ли е?
Благодаря

ILIYAN ZHIVKOV
 
Мнения: 111
Регистриран на: Нед Окт 30, 2016 1:14 am
Град: Ipswich
Кара: 407 HDI
Пол: Men
    Гараж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Сря Сеп 13, 2017 6:47 pm

Еми при почти запушен ФАП е нормално, да.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ogromnii » Сря Мар 14, 2018 7:29 am

Здравейте. От есента в гаража се появи 206 комби 1.6хди, ужким на баща ми ама май го карам по-често от него. В смисъл че повече седи от колкото се кара.
Колата е лъскаво германче, на почти 180К, дойде с нов ФАП, резервоар с добавка пълен на 3/4. При покупката мрънкаше "Unblock diesel filter".
Първата работа беше обслужване, ангренаж, бла-бла, свалих филтъра, че и без това не беше монтиран добре, беше визуално доста чист, но го измих добре въпреки това, почистих старателно смукателния колектор и каналите към клапаните от егр-налепи, самия егр, смених стойките на въздушния филтър, постарах се всичко да е както трябва. Дотук добре, имаше перманентна грешка за достигнат максимален брой незавършени регенерации която не се трие, казах и че е със сменен фап и сипана добавка, грешката се изтри и всичко "заспа". Диференциално - 2-3мбар на празен ход.
Оттогава само е карана, точно 1 резервоар гориво (около 800км) почти само градско. Миналата седмица ми направи впечатление придърпване при съвсем малко газ и около 2000 об/мин, на следващото излизане взех диагностиката (LAUNCH) имаше 6 грешки - педал на съединител, нещо за вентилаторите, другите не ги помня (но имам лог ако е важно) и отново тази за достигнат максимален брой недовършени регенерации. Другите се изтриха, реших че нещо се е намокрило, понеже баща ми я кара покрай активното снеготопене и беше плувал из локви, и че ще им обърна внимание ако се повторят. Индикация по таблото - никаква. Притесни ме 51% запушване на ФАП. След 15км по околовръстното със 110 на 4-та придърпването изчезна, но реших да направя една принудителна регенерация в движение. Снощи я изкарах на магистралата, но не пожела да влезе в регенерация, реших че е заради неизтриваемата грешка, повторих процедурата с указване че има нов фап, грешката се изтри но пак не влезе в регенерация. Диференциалното достига 110мбар при 130 на 4-та, при други режими е по-ниско, процента запушване естествено е нисък, след интервенциите, но бързо се покачва, предполагам че за още 2-3 карания компютъра ще се осъзнае.

Въпроса ми към знаещите е какво не правя правилно, или какъв друг проблем пропускам? Колко е притеснителното запушване на фап? колко бързо е нормално да се запушва градско? ако трябва да се "издухва" извънградско колко често? евентуален проблем с дюзи? визуално колата не пуши, от ауспуха при загрял двигател не мирише на нищо, сякаш си работи чудесно....

ogromnii
 
Мнения: 2
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 6:44 am
Град: София
Кара: 206SW 2005 1.6HDI 109к.с.
Пол: мъж
Телефон/и: 0896251744

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Сря Мар 14, 2018 8:33 am

Здрасти. Много въпроси ... :)
Какво е количеството добавка, натрупана във ФАП-а? Какви точно са всички грешки?
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ogromnii » Сря Мар 14, 2018 10:55 am

Количеството добавка във фап-а би трябвало да е под 1/4 резервоарче, колкото липсва. Когато я взех фап-а беше нов, седеше му етикета. Вярвам са напълнили резервоарчето при смяната. Грешките ще пусна по-късно.

ogromnii
 
Мнения: 2
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 6:44 am
Град: София
Кара: 206SW 2005 1.6HDI 109к.с.
Пол: мъж
Телефон/и: 0896251744

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Сря Мар 14, 2018 2:26 pm

Измереното количество натрупана добавка като параметър при диагностиката ме интересува, не физическото наличие в резервоарчето.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот hristoar » Пет Май 18, 2018 9:33 pm

Здравейте колеги,
Миналата седмица ми гледаха ФАП филтъра на диагностика. Показва, че е запълнен на 90 %. Последните 10 регенерации са през 280 км, но диагностика каза, че диференциалното налягане е в нормата. Колата е пъргава, дърпа здраво и върви много. Разхода е нормален, среден 7,4 л/100 км, като не помня от кога не е зануляван. Повече карам извънградско и я натискам, не я жаля. На какъв принцип компютъра изчислява процента на запълване? Не е ли на база диференциално налягане или на изминати км. и брой регенерации? Дали това запълване, което показва е реално при положение, че диференциалното налягане е нормално и колата си върви добре?

hristoar
 
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Авг 17, 2017 10:39 pm
Град: Свиленград
Кара: Peugeot 3008 2.0 HDI, 2012 г.
Пол: Мъж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Съб Май 26, 2018 8:38 am

Здрасти. Важният параметър освен диференциалното налягане е стойността на натрупаната добавка във ФАП-а. Каква е неговата стойност?
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот hristoar » Съб Май 26, 2018 9:10 am

Натрупаната добавка е 75 грама. Колко е критичната стойност?

hristoar
 
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Авг 17, 2017 10:39 pm
Град: Свиленград
Кара: Peugeot 3008 2.0 HDI, 2012 г.
Пол: Мъж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Съб Май 26, 2018 9:11 am

Далече си. След 110 ще го мислим. :)
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот hristoar » Съб Май 26, 2018 9:24 am

Компа ми дава замяна след 16000 км. сега е на190 000. Дали ще имам проблем след тези километри? Ако го зануля, като сменен дали ще разреди регенерациите да не са толкова на често?

hristoar
 
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Авг 17, 2017 10:39 pm
Град: Свиленград
Кара: Peugeot 3008 2.0 HDI, 2012 г.
Пол: Мъж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ILIYAN ZHIVKOV » Чет Май 31, 2018 9:02 am

Колеги и аз да питам нещо!? При мен е 7грама . Това нормално ли е?

ILIYAN ZHIVKOV
 
Мнения: 111
Регистриран на: Нед Окт 30, 2016 1:14 am
Град: Ipswich
Кара: 407 HDI
Пол: Men
    Гараж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Чет Май 31, 2018 6:57 pm

Просто си излъгал компютъра, че си сменил ФАП-а. В най-скоро време ще се запуши напълно. Освен ако наистина не си го сменил ... :rolleyes:
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ILIYAN ZHIVKOV » Чет Май 31, 2018 7:53 pm

Ми то така вече 16хил :beemo: :beemo: :beemo:

ILIYAN ZHIVKOV
 
Мнения: 111
Регистриран на: Нед Окт 30, 2016 1:14 am
Град: Ipswich
Кара: 407 HDI
Пол: Men
    Гараж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот hristoar » Сря Юни 06, 2018 8:14 pm

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Това са снимки на ФАП-филтър от към изходящата тръба. Филтъра е неразглобяем и няма как да се види от другата страна. Въпроса ми е към тези, които са сваляли ФАП и имат наблюдения. Какво е състоянието на този филтър? На мен ми се вижда чист. Колата от, която го взех е на около 50 000 км. според продавача.

hristoar
 
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Авг 17, 2017 10:39 pm
Град: Свиленград
Кара: Peugeot 3008 2.0 HDI, 2012 г.
Пол: Мъж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот joro 1976 » Чет Юни 07, 2018 3:05 pm

Колеги препоръчайте ми чита сервиз за премахване на фап в Софииско.

joro 1976
 
Мнения: 1
Регистриран на: Пон Фев 20, 2017 11:43 am
Град: Сандански
Кара: Пежо 307 1.6hdi 109к.с.
Пол: мъж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ILIYAN ZHIVKOV » Пон Сеп 10, 2018 11:30 pm

Колеги трябва ми сензора на капачката на резервоара за Пежо 407 1.6 hdi! Рових се къде ли не в интернет, но не мога да намеря никъде. Качвам и снимки Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

ILIYAN ZHIVKOV
 
Мнения: 111
Регистриран на: Нед Окт 30, 2016 1:14 am
Град: Ipswich
Кара: 407 HDI
Пол: Men
    Гараж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот Bai_Ivan » Пон Сеп 10, 2018 11:53 pm

А във СФА проверили ли.
Шофирай внимателно, не си сам на пътя!!!

Щом искаш да караш Лъвче, трябва да дадеш Левче.

Peugeot 406 2001г. 2.0 HDI 110hp DW10ATED
Аватар

Bai_Ivan

 
Мнения: 1179
Регистриран на: Нед Окт 12, 2014 8:47 pm
Местоположение: гр. Елин Пелин
Град: гр. Елин Пелин
Кара: Peugeot 406 2.0 HDI 110hp - RHZ
Peugeot 206 1.4 75hp - KFW
Пол: мъж
Skype: bai_ivan_kj
My status
Телефон/и: 0883477145

ПредишнаСледваща

Назад към Дизелови двигатели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта