Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.


Назад към 406



Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот stk » Пон Мар 25, 2013 11:46 am

От известно време забелязах, че на загряла кола изпод десния калник се чува едно съскане. Вчера задълбах в проблема и се оказа, че най-вероятно е вакума за резервоарчето за бензиновите пари, което отива точно там под десния калник.
Днес откачих вакума откъм дросела, затапих отверстието откъм дросела, да не смуче въздух и проблема изчезна. Въпроса ми е, в тази ситема има ли смисъл, да не почне сега в жегите да ми смърди на бензин откъм калника, не ми се маха подкалника в момента. Ако е нещо важно ще го възстановя спешно, но ако е по-скоро една комплицирана излишност не държа да го оправям в кратки срокове?
Ако някой знае, нека се изкаже моля?
Аватар

stk
 
Мнения: 42
Регистриран на: Пон Мар 25, 2013 10:29 am
Град: София
Кара: Peugeot 406, Husky, sedan, 1800 cc, 85 kW (116 hp), 2003 г.
Пол: мъж

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот So » Пон Мар 25, 2013 12:08 pm

Добре дошъл! :beer:
Въпросната система се поставя на автомобили с катализатор с цел намаляне на отделянето на неизгорели бензинови пари в атмосферата.
В общи линии действието е следното:
Капачката на резервоара е със гумено уплътнение, което не позволява пропускането на бензиновите пари извън резервоара. За тяхното събиране е монтиран цилиндричен съд, свързан с резервоара. При престой на автомобила въпросните изпарения се събират в него. След стартиране на двигателя, под контрола на ЕКУ-то чрез електромагнитен клапан тези пари се подават към дросела за изгаряне. За да няма смущения в оборотите на празен ход и за да се предпази катализатора от прегряване заради преобогатяването на горивната смес отварянето на въпросния клапан става само при загрял двигател и при режим натоварване, сиреч при по-рязко натискане на педала на газта.
По конкретния ти въпрос - системата е поставена само по екологични причини. Щом си затапил маркуча към дросела проблем с двигателя няма да имаш. За да не ти мирише на бензин трябва да затапиш и маркуча откъм резервоара.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот stk » Пон Мар 25, 2013 12:20 pm

Благодаря, добре заварил! Чудя се защо чак сега откривам този форум :beer:
Ако стигна до затапване на маркуча от към резервуера, то значи сигурно ще трябва да махам подкалника, което значи да си възстановя системката, което сигурно ще стане, като тръгна да сменям агренажния ремък.
Мерси за бързия и полезен отговор!
Аватар

stk
 
Мнения: 42
Регистриран на: Пон Мар 25, 2013 10:29 am
Град: София
Кара: Peugeot 406, Husky, sedan, 1800 cc, 85 kW (116 hp), 2003 г.
Пол: мъж

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот So » Пон Мар 25, 2013 12:22 pm

Ами сега откриваш форума, защото е само на един месец. :)
Да, трябва да свалиш калника. Най-добре си възстанови системата. :z-smilie05:
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот kiko 2008 » Вто Мар 26, 2013 8:12 am

Ако затапиш маркуча към резервоара ще го засмуче помпата защото няма как да разтоварва към атмосферата за което отговаря така нареченият канистер при бензиновитте коли.
- Ако не можете да обясните нещо на едно дете на 6 години, то това значи, че вие въобще нямате понятие какво означава това нещо
- Опит е името, с което много хора наричат грешките си - Оскар Уайлд (1854 - 1900 г.)
Аватар

kiko 2008
 
Мнения: 40
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 3:49 pm
Местоположение: Пловдив
Град: Пловдив
Кара: Пежо 307 2.0HDI 110ps. 2003.
Пол: мъж

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот stk » Вто Мар 26, 2013 10:00 am

Ясно ми е, че ще се маха подкалника. Дано все пак достъпа до канистера да е удобен, да не се налага и целия калник да смъквам.
Аватар

stk
 
Мнения: 42
Регистриран на: Пон Мар 25, 2013 10:29 am
Град: София
Кара: Peugeot 406, Husky, sedan, 1800 cc, 85 kW (116 hp), 2003 г.
Пол: мъж

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот stk » Съб Авг 17, 2013 3:57 pm

Като махнах подкалника се оказа, че при мен се беше отчупил штуцера към вакумното маркуче. Нов абсорбатор на бензиновите пари - канистер струва около 130 лева за моето Пежо в Старс и в СФА. Отказах се да го сменям. За тези пари ще си сменя нещо доста по-смислено. Купих си един штуцер за левче, навъртях го в пластмасовия корпус и за сега заспа.
Аватар

stk
 
Мнения: 42
Регистриран на: Пон Мар 25, 2013 10:29 am
Град: София
Кара: Peugeot 406, Husky, sedan, 1800 cc, 85 kW (116 hp), 2003 г.
Пол: мъж

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот So » Съб Авг 17, 2013 4:03 pm

Браво! Добро решение на проблема. :z-smilie05:
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот vesko_78 » Чет Юли 26, 2018 3:51 pm

kiko 2008 написа:Ако затапиш маркуча към резервоара ще го засмуче помпата защото няма как да разтоварва към атмосферата за което отговаря така нареченият канистер при бензиновитте коли.

Защо да го засмуче?Аз си мислех да го махна(клапана) и да съединя двата маркуча,но тогава може да засече богата смес.И си мисля да запуша двете маркучета.Много мирише на бензин в купето ,не се трае.Иначе колата работи супер на всички обороти.Интересно че не се чува цъкане,а преди се чуваше от пред в дясно.Мобе ли да се почисти клапана ако е запушен.Колата е Пежо 307,1.6 бензин.

vesko_78
 
Мнения: 13
Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 3:33 pm
Град: София
Кара: Пежо 307 CC,2005г.1.6 I. 110 к.с.
Пол: мъж

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот So » Чет Юли 26, 2018 10:38 pm

Добре е да се пусне един тест на изпълнителните елементи по отношение на клапана и да се разбере дали той работи.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот vesko_78 » Пет Юли 27, 2018 9:51 am

Кои са тези изпълнителни елементи?

vesko_78
 
Мнения: 13
Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 3:33 pm
Град: София
Кара: Пежо 307 CC,2005г.1.6 I. 110 к.с.
Пол: мъж

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот vesko_78 » Пет Юли 27, 2018 11:20 am

Клапана е затворен без напрежение и като подам напрежение цъка и отваря.Ни като махна напрежението и затвори пак трудно но като надувам пуска(издишам).Затворен тоест не пуска пари от дросела към резервоара и като отвори парите от дросела към резервоара минават свободно.Но и без напр.тоест затворен от към дросела пак трудно ама пуска пари(въздух,защото надувам с уста).А на филтъра(една голяма кутия на която е клапана от зад има незапушена дупка.Да не мирише от нея в купето на бензин?Едно малко кръгли отворче.

vesko_78
 
Мнения: 13
Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 3:33 pm
Град: София
Кара: Пежо 307 CC,2005г.1.6 I. 110 к.с.
Пол: мъж

Re: Промлем с вакума за резервоарчето за бензиновите пари.

Мнениеот So » Нед Юли 29, 2018 8:01 am

Виж първо състоянието на самия канистер и неговите тръби. Намира се в предния десен калник.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status


Назад към 406

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта