2.0HDI 110hp - Тресе студен

Назад към Дизелови двигатели



2.0HDI 110hp - Тресе студен

Мнениеот Nikolay_90 » Сря Сеп 04, 2019 11:35 am

Здравейте колеги! Автомобилът е Peugeot 307sw 2.0HDI 110hp 2002 година. Проблемът е следния. Моторът пали лесно, но докато не загрее до работна температура претриса на празен ход и понякога има бял дим. В движение при ускорение има придърпване в интервала от 1300 - 1400 оборота. Тези симптоми изчезват когато двигателя загрее до такава степен, че термостатът да отвори и температурата да тръгне надолу. Има случай когато колата гасне при изключване от скорост дори и при загрял мотор като това се случва най-често след продължително каране по извън градски път. Има леко завишен разход на гориво и може би лек спад на мощността в ниските обороти. По магистралата си върви с 150 - 160 без проблем. Тези симптоми в началото не бяха толкова ясно изразени но бързо се стигна до това положение и вече над 8000 км няма промяна. Първо предположих че проблема може да е от датчика на коляновия вал - смених го, не е от него. След това си купих Lexia 3 и видях че корекциите ми са завишени като цяло, особено на 1-ви и 2-ри цилиндър доближават +/- 3 кубика на впръскване. Налягането в рейла на празен ход се поддържа на 298 - 300 бара което мисля че е нормално. Нямам записани грешки по ECU-то освен проблем с температурен сензор на изгорелите газове преди ФАП филтъра но тази грешка е много стара и до колкото знам този сензор има отношение само към регенерацията на ФАП-а (поправете ме ако греша). Въпросния ФАП е премахнат преди повече от 67000 км ЕГР също е затапен така купих колата. Естествено след видяното на диагностиката се насочих към дюзите и ги свалих за проверка на стенд. Резултатите не са добри едната дюза пръска частично гориво дори и когато не се подава сигнал към нея. Другите три го нямат този проблем, но имат завишено обратно гориво и като цяло параметрите са им гранични - за ремонт са. Купих от моргата 4 броя с уверението че са свалени от работещ до последно мотор дори човека ги сваля пред мен. Сложих ги на моя двигател, запалих и..... никаква промяна в работата. Работи със абсолютно същите като горе описаните симптоми. Естествено не мога да съм сигурен в тези дюзи защото не съм ги носил на стенд въпроса е може ли да съм такъв "късметлия" и да попадна на дюзи на положението на моите или проблемът се крие другаде. Съмненията ми са:
1.(най-страшното) загуба на компресия на един или повече цилиндри. Не знам дали е възможно проблемът да не се обостри за над 8000км ако причината е това.
2.затапения ЕГР по някаква причина да се е "оттапил" и да влизат изгорели газове в двигателя. Може ли това да е причината? Зная че след затапване на ЕГР се повишават показанията от дебитомера. При мен на празен ход са около 300mg/impulse. Другото което забелязвам е че ECU-то управлява EGR valve - около 70% и EGR throttle - около 14% на празен ход. След затапване не се ли прави софтуерна корекция която да преустанови управлението на клапите?
3.Вихрови клапи. Имат ли изобщо някакво отношение по случая?
Благодаря за отделеното внимание и се извинявам за дългия пост, но се старах максимално точно да опиша проблема. Ако имате и други предположения ще се радвам да ги чуя.

Nikolay_90
 
Мнения: 1
Регистриран на: Пет Апр 05, 2019 3:11 pm
Град: Варна
Кара: Peugeot 307sw 2002 2.0HDI 107hp
Пол: Мъж

Назад към Дизелови двигатели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта